Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Πραγματεία περί της θεοποίησης των δεκαέξι Ηρώων της παλαιότερης Ταρώ του κόσμου από Marziano de Santo




 Πραγματεία περί της θεοποίησης των δεκαέξι Ηρώων, από Marziano de Santo Alosio,προς τον λαμπρότερο και πιο υπέροχο πρίγκιπα, Filippo Maria, δούκα του Μιλάνου: Ο πρόλογος αρχίζει:

Βλέποντας ότι είναι αναπόφευκτο για ένα άνθρωπο να μην αποδυναμωθεί για την ενάρετη μόχθο από την κούραση και μια ενάρετη ζωή γεμάτη μόχθο τότε μπορεί να ζητήσει να βρει αναψυχή είτε από την κούραση της αρετής σε κάποιο είδος του παιχνιδιού. Γιατί παίζοντας,τίποτα δεν θα είναι κουραστικό ή δύσκολα σε σημείο που να τον υποχρεώνει να στέκετε κάθε λίγο και με κάθε τρόπο πάνω στίς ανθρώπινες ανησυχίες. Αλλά κάθε φορά που κάποιο παιχνίδι θεωρείται από πολλούς ότι είναι παιδαριώδες- μην έχοντας την επαρκή ωριμότητα-δεν θα είναι ευνοϊκό για την ευτυχία με το σκεπτικό ότι ένας σοβαρός άνθρωπος θα πρέπει να απέχει από το παιχνίδι. Βέβαια, ο ενάρετος άνθρωπος, ο οποίος τυγχάνει να έχει το δικαίωμα λόγο, θα πρέπει να είναι σε θέση να παραμείνει σταθερός στην ηθική συμπεριφορά και έντιμη συλλογιστική κατά τη διάρκεια αυτών των δραστηριοτήτων. Έτσι έχω δημιουργήσει  αυτού του είδους το παιχνίδι, το οποία θα φιλοξενηθεί κατά  τόπους και ανά άτομο, του εν λόγω χαρακτήρα που θα δείχνει κατά κάποιο τρόπο τις αρμοδιότητές τους, και θα πρέπει επίσης να είναι ευχάριστο, και θα πρέπει να ανατεθείθεί σε σοβαρούς ανθρώπους κουρασμένους της αρετής, και ότι χωρίς μεγάλη δυσκολία, η χρήση του θα είναι ελεύθερη από τα όποια βαρη, και ότι θαδημιουργεί προυποθέσεις για την ευτυχία. Όπως είμαι πραγματικά πεπεισμένος ότι η ευγενής λειτουργία της διάνοιας  αυτών που ήταν κουρασμένοι, με αυτό τον τρόπο θα επανέλθουν στην αριστεία.
Εξετάστε ως εκ τούτου αυτό το παιχνίδι, επιφανή Δούκα, μετά από μια τετραπλή σειρά, με την οποία μπορείτε να δώσετε προσοχή σε σοβαρά και σημαντικά πράγματα, αν παίζετε με αυτό. Μερικές φορές είναι ευχάριστο ακόμα και αν εκτραπείτε θα είστε ικανοποιημένος. Και θα είναι πιο ευχάριστο, δεδομένου ότι μέσω της δικής σας οξύνοιας θα αφιερώστει αρκετές ώρες ΄στε να ανανεώσερε πρότυπα αρετής των οποίων το μεγαλείο τους έκανε Θεούς και εξασφάλισε την ανάμνησή τους για τις επόμενες γενιές. Έτσι,παρατηρώντας τους προσεκτικά ακόμα μια φορά μπορεί να προκάλεσουν ττην αρετή.
Πράγματι, στη πρώτη σεριρά, των αρετών, είναι βέβαια: ο Δίας, ο Απόλλωνας, ο Ερμής και ο Ηρακλής. Στη δεύτερη με τα πλούτη,ο Δία , ο Ποσειδώνας, ο Άρης και ο Αίολος. Στο τρίτο της παρθενίας ή εγκράτεια: η Παλλάδα,η Άρτεμις,η Εστία και η Δάφνη. Το τέταρτο ωστόσο που  είναι της ευχαρίστησηςανήκει  στην Αφροδίτη, τον Βάκχο, την Δήμητρα και τον Έρωτα. Και εξαρτώμενα από αυτούς είναι τέσσερα είδη πουλιών, που ταιριάζει με αυτούς.
Έτσι, στο βαθμό της  αρετήςείναι ο αετός, του πλούτου,ο Φοίνικας, της εγκράτειας ,τα Τρυγόνιατ και της ευχαρίστησης,τα Περιστέρρια. Καθένας υπακούει τον δικό του βασιλιά. Ωστόσο, η σειρά αυτών των πουλιών έχει το δικαίωμα πάνω στην άλλη, αλλά τη ρύθμιση αυτή την έχουν εναλλάξ - Αετοί και Τρυγόνια οδηγούν από τους πολλούς(μάζα) στους λίγους.Θέλω να πω ότι πηγαίνουν καλύτερα τα πράγματα για μας όταν πολλοί καλλιεργούν την αρετή και εγκράτεια! Αλλά οι Φοίνικες και τα Περιστέρια που είναι οι οπαδοί του πλούτου και της ευχαρίστησης  όλοκαι περισσότερο μας οδηγούν στην επιδείνωση της πνευματικής μας κατάστασης. Κάθε ένας από τους θεούς, όμως, είναι πάνω τις διαταγές των πουλιών και τις τάξεις των βασιλέων. Αλλά οι θεοί που κρατώντας το νόμο αυτό μεταξύ τους, αυτό  θα ορίσουν και τις παρακάτω σειρές. Και παρόλο που είναι γνωστό ότι πολλοί θεοί είχαν το ίδιο όνομα, όπως τρία ο Δίας, δύο η Αρκαδία, τρία η Κρήτης, τέσσερα ο Απόλλωνας, τρία η Αρτέμιδα, κ.ο.κ. η χαρά καθίσταται υπερβολικά μεγάλη όταν αυτός που παίζει αντιλαμβάνεται ότι μόνο το ένα από τα ονόματα θεωρείτε Θεικό ενώ τα υπόλοιπα θεωρούνται αιτία μιας αέναης φήμης

ΚΑΙΣΑΡΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου